Stäng
Produkten har lagts till i kundvagnen

Mina Fordon

Stäng

Lägg till ditt fordon

Stäng

Antal produkter som matchar ditt filter
/

Filter

Varumärken

Kategori

Visa endast

  • Nedsatta produkter

Sortera

Sortera efter

XLmoto kundtjänst

Kundservice

E-post: info@xlmoto.se

Spåra paket här - Vänligen notera att det kan ta upp till 48 timmar innan det går att spåra din försändelse.


På grund av den rådande situationen i världen med COVID-19 kan vissa leveranser bli försenade. Vi rekommenderar att du följer ditt paket genom spårningslänken som du fått av oss och kontaktar transportbolaget för den senaste informationen om deras leveranser, då vi tyvärr inte har mer information än den som är tillgänglig via spårningsinformationen för din order.



 

FAQ

 

1. Hur snabbt levereras mina varor?

Olika varor levereras olika fort. Leveranstid för varje produkt visas på prouktsidan.

 

2. Jag blir inte godkänd för faktura eller delbetalning. Varför det?

All fakturering till privatpersoner sker genom ett samarbete med Klarna. Vi kan inte påverka kreditbedömningen. Har du fakturarelaterade frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Klarna. De nås på telefonnummer: 08 - 120 120 10.

3. Vad innebär lägsta prisgaranti?

Vi kontrollerar ständigt våra konkurrenters priser för att vi ska kunna erbjuda dig det bästa priset på våra produkter. Om du fortfarande hittar en produkt billigare någon annanstans kommer vi att matcha det om vissa villkor är uppfyllda. Villkoren för vår lägsta prisgaranti (LPG) är:

  1.  LPG gäller inom 14 dagar från inköpet
  2. LPGn är baserad på konkurrentens originalpris och gäller inte på kampanjer/andra rabatter.
  3. Om konkurrenten har en fraktkostnad kommer denna att läggas till inköpspriset.
  4. Konkurrenten måste kunna leverera till Sverige
  5. Du måste skicka en länk till konkurrentens webbplats som visar produkten och att:
    • Produkten finns i lager
    • Tillgänglig för omedelbar leverans
    • Samma modell/storlek/färg etc.
  6. Gäller alla svenskbaserade online-återförsäljare (auktionssiter så som eBay ingår ej)
  7. LPG är inte giltig för 24MX / XLMoto / Sledstore kampanjer / Crazy Deals

4. Vart levereras mitt paket?

Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är till exempel en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset ankommit till servicestället skickas en SMS-avisering till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning.

 

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade.

 

5. Vad kostar frakten?

Om du handlar för minst 1000 kronor bjuder vi på fraktavgiften! Handlar du för mindre än 1000 kronor kostar frakten 99 kronor.

Stora och tunga varor debiteras alltid 119 kronor i fraktavgift, oavsett värde. 

 

6. Hur betalar man?

Vi erbjuder flera smidiga betalningsalternativ via Klarna.

 

Vissa produkter säljs även mot postförskott. Om de produkter du vill handla finns mot postförskott, finns detta betalsätt i kassan. Postförskott betyder att du betalar dina produkter samtidigt som du hämtar ut ditt paket på Postens serviceställe. En postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer.

 

Dela upp betalningen
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.

 

7. Vad är det för leveranstid?

Du kan se leveranstid för varje enskild produkt på produktsidan. Den totala leveranstiden baseras på den produkt på din order med längst leveranstid och den finns angiven på din orderbekräftelse.

 

Vill du hämta dina varor i vår varuutlämning är du varmt välkommen att besöka oss. Du hittar oss på Elektravägen 22 i Hägersten, Stockholm (Se karta nedan).

 


Visa större karta

8. Hur vet jag att min beställning kommit fram till XLmoto?

När du genomfört din beställning får du en orderbekräftelse skickat till den e-postadress du angav vid beställning. Du får även ett meddelande till din e-postadress när ditt paket är skickat.

 

9. Var är mitt paket? Hur kan jag spåra mitt paket?

Vi skickar alla våra paket med Posten och du får en spårningslänk tillsammans med din orderbekräftelse. Du kan även klicka här för att spåra din order.

 

10. Jag har inte fått någon avi?

Postnord skickar avisering via sms då ditt paket kommit fram. Om försändelsen inte har hämtats efter två dagar får du en påminnelse. Efter sju dagar kommer du få en avisering per brev.

 

11. Jag vill byta eller lämna tillbaka en vara. Hur gör jag då?

Vi har gjort det enkelt att byta eller returnera en vara. I ditt paket finns en förtryckt retursedel att klistra på paketet. Retursedel gäller som betalning när du lämnar paketet på posten. Bifoga kvitto när du sänder en vara till oss. Har du inte kvar din retursedel, kontakta vår kundservice så skickar vi en ny till dig.

Om du vill byta eller returnera varor som levererats på pall får du själv bekosta returfrakten. Retursedeln går inte att använda för leveranser på pall.

Du får byta eller returnera alla varor inom 60 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Produkter som tillverkas på beställning (avgassystem, specialbyggda hjul samt bromsslangar), personliga produkter (dekaler, tryck och broderier), ät- och drickbara produkter samt presentkort kan inte returneras.

Tält räknas inte in i vår standardretur-policy. Om du väljer att skicka tillbaka ett tält så kommer 300 kr att dras av från återbetalningen.

 

JAG VILL BYTA EN VARA
Kläder och skydd: Vi bekostar tur och returfrakt vid byte av storlek på kläder och skydd om du använder den bifogade retursedeln.

Övriga produkter: Du betalar 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Vi skickar den nya varan kostnadsfritt till dig.

 

JAG VILL LÄMNA TILLBAKA EN VARA
Om du använder vår förtryckta retursedel är kostnaden för returfrakt 99 kronor. Kostnaden regleras i efterhand. Om du inte har kvar returfraktsedeln, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Om du har betalat med postförskott behöver du även ange bank- och clearingnummer för att få en återbetalning.

 

12. Min produkt var skadad när jag fick den. Vad gör jag nu?

När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Vi besiktigar varje försändelse innan den skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har vi konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

 

13. Jag fick fel produkt. Vad gör jag nu?

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

 

14. Vad händer om mitt paket går sönder eller försvinner under transporten?

Alla paket som vi skickar är spårbara och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att produkten skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

 

15. Vad händer om jag inte löser ut ett paket jag beställt?

Om du inte vill ha ett paket du beställt ska du lösa ut paketet och skicka det direkt i retur. Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

 

16. Vad händer om min order blir försenad?

Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

17. Jag har frågor om en faktura eller om min delbetalningsfaktura.

All fakturering till privatpersoner sker genom ett samarbete med Klarna. Har du fakturarelaterade frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00. 

18. Orderstatus

Med hjälp av ditt ordernummer kan du  spåra din order här