Produkten har lagts till i kundvagnen

Mina Fordon

Stäng

Lägg till ditt fordon

Stäng

Antal produkter som matchar ditt filter
/

Filter

Varumärken

Kategori

Visa endast

  • Nedsatta produkter

Sortera

Sortera efter

  • Fraktfritt över 1000 kr
  • Snabba leveranser
  • 60 dagars öppet köp
  • Gratis storleksbyten
  • Lägsta prisgaranti

Köp & leverans

Köp & Leverans

 

Frakt och Leverans

Fri frakt på alla beställningar över 1000 kr samt gratis storlekbyten med förbetald tur och returfraktsedel. Lagerförda varor levereras inom 1-4 arbetsdagar.

 

Returer

Enkla returer och storlekbyten. I alla paket medföljer en förbetald returfraktsedel, klistra den på paketet och lämna paketet på närmaste postens utlämningsställe. Alla storleksbyten är gratis så vi skickar fraktfritt en ny vara i den storlek du önskar.

Önskar du returnera en vara använder du vår retursedel och betalar endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Om du inte har kvar returfraktsedeln, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Ett undantag för våra vanliga rutiner gällande returer är vårt 24MX Race tält. Returfrakten på dessa är 300kr och kommer bli draget från återbetalningen.
Vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information.

 

Ett undantag för våra vanliga rutiner gällande returer är vårt 24MX Race tält. Returfrakten på dessa är 300kr och kommer bli draget från återbetalningen.
Vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information.

 

Lägsta prisgaranti

Vi strävar efter att hålla de lägsta priserna, om du trots detta skulle finna ett lägre pris hos en konkurrent matchar vi det priset. Vår prisgaranti gäller även inom 14 dagar efter köp.

 

Betalningsalternativ

Enkla och säkra betalningar! Alla våra betalningssätt är säkra och vi nyttjar bara betrodda betalningsleverantörer så som Klarna, PayPal, PayEx, Visa, MasterCard, Nordea, Swedbank och Handelsbanken.

 

 

Butiken i STHLM

Vill du hämta dina varor i vår butik är du varmt välkommen att besöka oss. Du hittar oss på Elektravägen 22 i Hägersten (Västberga), Stockholm. Glöm inte att förbeställa dina varor, att en vara finns i vårt webblager behöver inte innebära att den lagerhålls i vår butik. 

 

FÖRBESTÄLL DINA VAROR
1. Köp de varor du vill ha i webbutiken
2. Välj leveranssätt "Hämtas i butik".
3. Invänta ett SMS från oss som meddelar att paketet är klart för upphämtning.
Vi förbereder din order, vilket innebär att vi tar hem de varor som eventuellt inte finns i varuutlämningen samt vi packar din order för snabb leverans.

Adress
XLmoto.se
Elektravägen 22
126 30 Hägersten

Öppettider varuutlämning:
Mån-Fre: 11-18
Lör: 10-15

Alla röda dagar är stängt:
 
Kristi Himmelsfärd, torsdag 14 maj: Stängt
Fredag 15/5 1100-1800
Lördag 16/5 1000-1500
 
Lördag 6 Juni: Stängt
 
Midsommarafton: Stängt
Midsommardagen: Stängt

 

Köpvillkor

 

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när XLmoto/Pierce AB (Org.nr: SE 55676315-9201) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av XLmotos databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).

XLmoto har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

2. Pris & Lägsta pris-garanti

I priserna ingår moms. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som XLmoto inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

Lägsta pris-garanti: Som kund hos 24MX.se kan du vara säker på att du betalar lägsta möjliga pris för den vara du vill ha. Skulle du hitta samma vara billigare någon annanstans, matchar vi det priset. Lägsta pris-garantin gäller även inom 14 dagar efter ditt köp. På så sätt ger vi dig garanterat lägsta pris!

Så här gör du för att använda Lägsta pris-garanti:

  1. Köp varan i webbutiken, till ordinarie pris.
  2. Efter din beställning skickar du ett e-postmeddelande till oss, där du anger ditt ordernummer och var varan kan köpas billigare samt vilket pris vår konkurrent begär. Skicka e-post till: info@XLmoto.se
  3. Vi kontaktar dig för att bekräfta att vi sänkt priset.

Du är naturligtvis välkommen att ringa in din beställning om du tycker att det är lättare. Telefonnumret till vår kundtjänst är 08-509 043 00. Har du redan köpt varan hos oss och inom 14 dagar hittar den billigare någon annanstans, betalar vi självklart tillbaka mellanskillnaden. Det är vårt sätt att säga att du alltid gör en bra affär hos XLmoto. Naturligtvis har du också 14 dagars öppet köp på dina varor * (gäller ej alla varor, se 6 Ångerrätt).

Lägsta pris-garanti gäller för hela vårt sortiment mot alla svenska handlare på nätet eller i butik(gäller ej annonssidor eller liknande). Den gäller om samma produkt kan köpas billigare någon annanstans, det vill säga att produkten finns i lager för direkt leverans. I prisjämförelsen ska eventuell frakt och administrationskostnader inräknas. Lägsta pris-garantin gäller enbart om sidan säljer varan billigare till ordinarie pris, med andra ord gäller inte garantin när den eventuella butiken har en utförsäljning, kampanj eller liknande.

3. Leveranser - Leveranstid

Lagerförda varor i butiken levereras inom 1-4 arbetsdagar. Ligger produkterna på vårt externa lager levereras de inom 2-5 arbetsdagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-4 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett exakt leveransbesked. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Frakt Posten
Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Felexpedierade varor
XLmoto besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har XLmoto konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

4. Betalning

Priserna på XLmoto.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

Dela upp betalningen
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.

Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Konto

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Betalning med faktura
Du kan även välja betalning mot faktura. 24MX.se samarbetar med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan "Dina uppgifter" och överstiger totalsumman 6 000 kronor måste även beställarens årsinkomst uppges.

Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Faktura

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Här hittar du klarnas villkor: Klarna Checkout

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Bank/Kreditkort (VISA & MasterCard) 
Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. All information skickas krypterat via SSL så att ingen utomstående ska kunna läsa av dina kortuppgifter. Vi accepterar VISA och MasterCard. Inga extra avgifter tillkommer vid kortköp.

Kortbetalningen hanteras av vår partner PayEx som är en ledande aktör inom detta område

Postförskott
Betala dina produkter samtidigt som du hämtar ut ditt paket på Postens serviceställe. En postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer.

Återbetalningar
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

5. Reklamationsrätt

XLmoto följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Din följesedel är för enkelhetens skull även ditt kvitto. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen.

Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.

Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst via info@XLmoto.se

XLmoto kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

6. Öppetköp och Byten

Vi har gjort det enkelt att byta eller returnera en vara. I ditt paket finns en förtryckt retursedel att klistra på paketet. Retursedel gäller som betalning när du lämnar paketet på posten. Bifoga kvitto när du sänder en vara till oss. Har du inte kvar din retursedel, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Vill du byta eller returnera varor som levererats på pall får du själv bekosta returfrakten, retursedeln går inte att använda för leveranser på pall.

Du får byta eller returnera alla varor inom 60 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Tyvärr kan vi inte återta el-artiklar såsom CDI-boxar och tändningssystem. Gäller även livsmedel såsom kosttillskott och energidrycker. Vi lämnar inte heller öppet köp på shims och munstycken samt specialbeställda varor och varor tillverkade på beställning.

Jag vill byta en vara
Kläder och skydd:
Vi bekostar tur och returfrakt vid byte av storlek på kläder och skydd. Gäller endast när du använder den bifogade retursedeln.

Övriga produkter:
Du betalar endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Vi skickar den nya varan kostnadsfritt till dig.

Jag vill lämna tillbaka en vara
Använder du vår retursedel betalar du endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Om du inte har kvar returfraktsedeln, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

OBSERVERA: Vid retur av 24MX Race tält tar vi en returfrakt på 300kr.

Om du INTE använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket. OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket, använd den bifogade returfraktsedeln som du fick när du köpte produkten eller skicka som företagspaket.

Skicka din retur till:

PDC Logistics 
Kablowa 1
70-895 Szczecin-Zalom
Polen

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

Pengar tillbaka?
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. OBS! Om du handlat på FAKTURA ska denna betalas i ursprungligt skick. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.

7. Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.

Utöver ångerrätten lämnar vi 60 dagars öppet köp. Villkor för öppet köp finner du ovan under punkt 6 i våra köpvillkor.

8. Säkerhet

De personuppgifter som vi lagrar vid köp skyddas från externt intrång och hanteras enligt bestämmelserna i PUL.

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) som är ett protokoll för säker överföring av data via internet (eller andra nätverk). Företaget Netscape Communications har tagit fram och utvecklat SSL - protokollet som nu har blivit industristandard.

Ett protokoll är en uppsättning regler och procedurer om hur informationen (datan) ska behandlas. SSL-protokollet behandlar datan på flera olika sätt och "kastar om" informationen. Detta görs för att datan inte ska vara läsbar under överföringen mellan de två datorerna, denna "omkastning" kallas kryptering. När datan tas emot hos mottagaren ser SSL till att "sätta tillbaka" datan i dess ursprungliga ordning, gör en kontroll på att avsändaren är korrekt (Server Authentication) och kontrollerar dessutom att datan inte har blivit förändrad under överföringen (Message Integrity).

SSL använder digitala certifikat för att kontrollera sändare, mottagare eller både sändare och mottagare av dataöverföringen. Ett digitalt certifikat är det "verktyg" som används för att koppla informationen om en individ eller organisation till en så kallad "public key" (allmän nyckel) med två syften:

- Alla SSL-certifikat till internet handhas av företag som är certifierade certifikatskapare. Detta medför också att alla SSL-certifikat är unika och korrekt utfärdade. Alla som ansöker om SSL-certifikat måste styrka sin egen eller sin organisations identitet för att få köpa ett SSL-certifikat.

- För konsumenter är det enda kravet för att använda SSL att webbläsaren klarar SSL, vilket de två mest använda webbläsarna Internet Explorer och Firefox har kunnat sedan många versioner tillbaka. Dessutom krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.

Du har rätt begära följande om dina registrerade personuppgifter:

  • Utdrag av registrerade uppgifter.
  • Att registrerade uppgifter ändras.
  • Att registrerade uppgifter raderas.