Det flexibla drivpaketet där du kan välja drevstorlekar och kedjelängder själv!
Med hjälp utav vår Drev Guide så kan du enkelt se vilken standarddrevning och kedjelängd som sitter original på just din motorcykel.
Vill du ha originaldrevning så väljer du motsvarande drev och kedja i listan nedan.
Detta är en kombination av en kedja från Japanska RK och drev från världens största tillverkare utav drev: JT Sprockets!
RK erbjuder bland de bästa O-ring kedjorna i branschen. Alla RK O-ring kedjor är tillverkade av Hi-carbon stål för styrka och hållbarhet. RK använder Nitril Butadiene O-ringar för att täta i smörjningen och leverera jämn kraft utan förlust av
hästkrafter.
Levereras med clipslås.
Kedjans genomsnittliga draghållfasthet är: 34,3(kN) och 7700(LBS)
Alla JT’s drev är CNC-frästa ur högkvalitativt C45 Stål, vilket ger bättre precision och hållbarhet än de flesta andra drev, som vanligtvis tillverkas genom stansning (pressning).
Efter fräsningen så beläggs dreven med en hård-eloxerad yta som förhindrar korrosion, utökar drevets livslängd och även ger en fin finish.
Så här väljer du rätt drev och kedja om du vill dreva om:
Att byta storlek på framdrevet eller bakdrevet är ett väldigt enkelt och populärt sätt att förändra karaktären på din motorcykel.
1: För att få bättre acceleration – Byt till ett mindre framdrev, och/ eller ett större bakdrev.
2: För att få högre topphastighet – Byt till ett större framdrev, och/eller ett mindre bakdrev.
Du märker ungefär samma skillnad av att byta 1 kugg fram som genom att byta 3 kugg bak.
På de flesta motorcyklar märker man stor skillnad av att byta 1 kugg fram, och det är rekommenderat att prova sig fram i små steg.
För att behålla rätt vinkel på kedjan så bör du fördela förändringarna mellan framdrevet och bakdrevet.
Byt hellre 1 kugg fram + 3 kugg bak istället för 6 kugg bak.
När du byter storlek på dreven kan du även behöva ändra längden på kedjan.
På nästan alla motorcyklar så kan du byta till 1 kugg större eller mindre fram- eller bakdrev, men ändå behålla originallängden på kedjan.
Vid ändringar större än 1 kugg så behöver du ofta byta längd på kedjan, då är följande en bra grundregel att använda sig av:
Byter du till 2 kugg större drev, så behöver du 1 länk längre kedja.
Dock säljs alla kedjor i steg om 2 länkar, så du kan behöva kapa kedjan.
Det finns även chans att du kan slippa att kapa, genom att justera axelblocken vid hjulaxeln.
En länk på kedjan motsvarar en justering på 8-10mm vid axelblocket.
Behöver du 1 länk längre kedja och har möjlighet att justera 8-10mm vid axelblocket, då kan du köpa en kedja som är 2 länkar längre o slippa att kapa kedjan.
Lämplig för motorcyklar upp till 400 cc.
Med hjälp utav vår Drev Guide så kan du enkelt se vilken standarddrevning och kedjelängd som sitter original på just din motorcykel.
Vill du ha originaldrevning så väljer du motsvarande drev och kedja i listan nedan.
Detta är en kombination av en kedja från Japanska RK och drev från världens största tillverkare utav drev: JT Sprockets!
RK erbjuder bland de bästa O-ring kedjorna i branschen. Alla RK O-ring kedjor är tillverkade av Hi-carbon stål för styrka och hållbarhet. RK använder Nitril Butadiene O-ringar för att täta i smörjningen och leverera jämn kraft utan förlust av
hästkrafter.
Levereras med clipslås.
Kedjans genomsnittliga draghållfasthet är: 34,3(kN) och 7700(LBS)
Alla JT’s drev är CNC-frästa ur högkvalitativt C45 Stål, vilket ger bättre precision och hållbarhet än de flesta andra drev, som vanligtvis tillverkas genom stansning (pressning).
Efter fräsningen så beläggs dreven med en hård-eloxerad yta som förhindrar korrosion, utökar drevets livslängd och även ger en fin finish.
Så här väljer du rätt drev och kedja om du vill dreva om:
Att byta storlek på framdrevet eller bakdrevet är ett väldigt enkelt och populärt sätt att förändra karaktären på din motorcykel.
1: För att få bättre acceleration – Byt till ett mindre framdrev, och/ eller ett större bakdrev.
2: För att få högre topphastighet – Byt till ett större framdrev, och/eller ett mindre bakdrev.
Du märker ungefär samma skillnad av att byta 1 kugg fram som genom att byta 3 kugg bak.
På de flesta motorcyklar märker man stor skillnad av att byta 1 kugg fram, och det är rekommenderat att prova sig fram i små steg.
För att behålla rätt vinkel på kedjan så bör du fördela förändringarna mellan framdrevet och bakdrevet.
Byt hellre 1 kugg fram + 3 kugg bak istället för 6 kugg bak.
När du byter storlek på dreven kan du även behöva ändra längden på kedjan.
På nästan alla motorcyklar så kan du byta till 1 kugg större eller mindre fram- eller bakdrev, men ändå behålla originallängden på kedjan.
Vid ändringar större än 1 kugg så behöver du ofta byta längd på kedjan, då är följande en bra grundregel att använda sig av:
Byter du till 2 kugg större drev, så behöver du 1 länk längre kedja.
Dock säljs alla kedjor i steg om 2 länkar, så du kan behöva kapa kedjan.
Det finns även chans att du kan slippa att kapa, genom att justera axelblocken vid hjulaxeln.
En länk på kedjan motsvarar en justering på 8-10mm vid axelblocket.
Behöver du 1 länk längre kedja och har möjlighet att justera 8-10mm vid axelblocket, då kan du köpa en kedja som är 2 länkar längre o slippa att kapa kedjan.
Lämplig för motorcyklar upp till 400 cc.