0
0
0
Varukorg
0
0
Hitta delar enkelt till din hoj
Lägg till ditt fordon
Meny

Drivpaket Snell & D.I.D G&G 520ZVMX X-Ring

Produktbeskrivning

Det flexibla drivpaketet där du kan välja drevstorlekar själv!

Med hjälp utav vår Drev Guide så kan du enkelt se vilken standarddrevning och kedjelängd som sitter original på just din motorcykel. Vill du ha originaldrevning så väljer du motsvarande drev och kedja i listan.

Dreven:
Alla Snell drev är laserskurna till skillnad från vissa andra drev som är tillverkade genom stansning. Vid tillverkning används avancerad teknik för att skära ut dreven och för att få ett perfekt snitt som kommer öka drevets hållbarhet. Har man bra underhåll på kedjan med så kan man förvänta sig en livslängd på +3000mil, beroende på underlag. Alla Snell drev har en svart eloxerad "Electroplated" yta vilket ger en fin finish och dessutom ökar drevets hållbarhet.

Kedjan:
D.I.D´s X-ring kedjor har deras unika x-ring som håller D.I.D's speciella "V" fett kvar och håller smuts ute från kedjans länkar. Ge kedjan rätt underhåll och du får minimalt kedjeslitage. Detta ger dig en kedja som förväntas hålla minst 10 gånger längre än en vanlig kedja.

Tillverkad i Speciallegerat stål med solida rullar och bussningar med exakta toleranser samt hög cylindrisk noggrannhet. Detta skapar en kedja med låg friktion, vilket leder till längre livslängd på kedjan. ZVMX-kedjan är utvecklad av D.I.D´s ingenjörer och har genomgått olika tester för att få maximal styrka och hållbarhet.

Levereras inklusive kedjelås.


Så här väljer du rätt drev och kedja om du vill dreva om:

Att byta storlek på framdrevet eller bakdrevet är ett väldigt enkelt och populärt sätt att förändra karaktären på din motorcykel.

1: För att få bättre acceleration – Byt till ett mindre framdrev, och/eller ett större bakdrev.

2: För att få högre topphastighet – Byt till ett större framdrev, och/eller ett mindre bakdrev.

Du märker ungefär samma skillnad av att byta 1 kugg fram som genom att byta 3 kugg bak. På de flesta motorcyklar märker man stor skillnad av att byta 1 kugg fram, och det är rekommenderat att prova sig fram i små steg.
För att behålla rätt vinkel på kedjan så bör du fördela förändringarna mellan framdrevet och bakdrevet. Byt hellre 1 kugg fram + 3 kugg bak istället för 6 kugg bak.

När du byter storlek på dreven kan du även behöva ändra längden på kedjan.
På nästan alla motorcyklar så kan du byta till 1 kugg större eller mindre fram- eller bakdrev, men ändå behålla originallängden på kedjan.

Vid ändringar större än 1 kugg så behöver du ofta byta längd på kedjan, då är följande en bra grundregel att använda sig av:
Byter du till 2 kugg större drev, så behöver du 1 länk längre kedja.

Dock säljs alla kedjor i steg om 2 länkar, så du kan behöva kapa kedjan.
Det finns även chans att du kan slippa att kapa, genom att justera axelblocken vid hjulaxeln.

En länk på kedjan motsvarar en justering på 8-10mm vid axelblocket.
Behöver du 1 länk längre kedja och har möjlighet att justera 8-10mm vid axelblocket, då kan du köpa en kedja som är 2 länkar längre o slippa att kapa kedjan.

Lämplig för motorcyklar upp till 1200 cc.